linda slår huvudet på spiken...flera gånger i rad

linda visade upp sin smartaste sida igår som ljushuvud.
vi satt och tittade upp i himlen och stjärnorna föll som furor från ovan.

makkie: fan va kul om polstjärnan skulla falla
linda: vad är polostjärnan?
makkie och jag: hahahaha

makkie: vet du vars man kommer om man följer den?
linda: njaa
jag: NORDPOLEN
linda: (kolla upp) jaha ja, men då är det ju inte så långt dit.
makkie och jag: hahahaha

sen va makkie en nöt och sa att den alltid är i öster, fast jag i tysthet rättade honom med att den låg i norr.
eftersom den ändå är över nordpolen på norra halvklotet alltså  borde stjärnan vara i norr.
vetefan om han nötkrämade med flit eller inte för att förvirra linda ytterligare...
visserligen kunde han ha rätt i att stjärnan vi kollade på var åt öster.
men jag tror för min del att vi spanade på fel stjärna.

makkie: den ligger alltid i öster
linda: men..om jag står i skelleftehamn, är den åt väster då?
makkie och jag: hahahaha



Kommentarer
Postat av: LINDA

jag må vara den smartaste i världen ibland hahahaha

2010-08-11 @ 16:17:53
URL: http://saltochpepppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0