dag 22- det här upprör mig

Liers- seriöst, ge er. Speciellt när ni ljuger om små saker som ni lika väl kan skippa att ljuga om. Ska man ljuga ska man göra det rejält. Ljuga så mycket att det blir otroligt och spårat too much. Ljug när ni kanske behöver det haha. Men med det säger jag inte att det är okej, men nån gång kanske ärligheten inte ens ser ut som en möjlighet.

Folk som är, kort och gott, dumma i huvudet-
Människor. Vilket konstigt släkte. Men iallafall, människor som är så dumma att dom aldrig förstår att dem gör fel må ju vara en sak som gör mig vild av ilska. Ni tror att alla era handlingar uppfattas på samma sätt av andra som ni uppfattar dem. Det gör dem inte, hur kan ni tro det? Framförallt, hur kan ni vara så blinda att ni inte ser vad ni gör? Att ni inte ser den damage ni orsakar?

Skitsnackare- Ja helt enkelt, ni suger. Ni är värdelösa. Jag, om någon, borde ju veta allt om att snacka skit. Hela mitt liv, från förskolan tills 9an snackade jag skit. Om dem jag kände, om dem jag inte kände, jag spred saker vidare och jag framställde mig själv som en patetisk idiot. Men så, sommaren mellan 8an och 9an insåg jag nånstans att jag var för mycket. Insåg liksom varför inte så många tyckte om mig. Så jag slutade snacka, och höll jag med när någon snackade skit så knep jag igen. Valde att vara neutral och inte ta ställning. Nu känner jag inte ett behov längre, känner inte ett behov av att trycka ner andra. Känner mig så jävla kung för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0