The chosen pessimist



Att bli uppmärksammad
Ja alltså inte attention whore stilen, så att man bara vill synas och höras hela tiden, nej det är inte det jag menar. Jag menar att man säger något egentligen rätt irrelevant, men den man säger det till är uppmärksam på det man säger och kommer ihåg det till nästa gång ämnet hamnar på tapeten. Eller hur någon kan minnas att man sagt att man gärna skulle vilja ha en tröja exempelvis, och sen kommer den helt oväntat med den i present. Och man kan inte förstå hur personen kan minnas att man ens sagt det. Det är fint när folk vet saker om en, inte för att den lyssnar på allt den hör av andra, inte för att den tjatar för att få veta saker. Utan för att den just payar attention varje gång man pratar.



Fjällräven kånken

Förlåt mig. Jag vet att det är så många som har en. Även några av mina vänner. Fast det hindrade inte mig från att såga tighta polotröjan iochförsig. Men alltså konken.. Nej de är inte fina och jag vet inte riktigt varför man vill se fjällvandringsredo ut hela tiden. Och fan i mig, den är ju dyr också?! Skulle betala max en 50 lapp för en sådan. Missförstå mig inte, det är verkligen inte det fulaste jag sett. Men nä.. de går bort här alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0