Matte kan dra åt helvete (och marianne också)

Matte. Alltså matte, det är något jag alltid haft svårt med och något jag alltid kommer ha svårt med. Jag förstår inte genomgångarna, jag halkar efter resten av klassen direkt, jag förstår inte min lärare, jag förstår inte instruktionerna i boken och jag förstår inte när pappa förklarar. Jag kan inte hjälpa det, det går helt enkelt inte. Jag vet att jag förmodligen inte kommer klara matte B tack vare det. Men nu är det ju så att jag går en linje som har obligatorisk matte B. Fast då är det ju tur att jag inte behöver få G i det heller med tanke på vad jag vill läsa vidare till. Jag vill läsa vidare till journalist eller radiopratare och kommer inte behöva matte B för att få åtkomst till de programmen. Och så jävla tur för mig då att jag inte ville bli ingengör eller tekniker eller vad fan som helst, utan JOURNALIST. Vad fan måste jag ha ett g i matte för när ingen styrka finns där? När mina starka sidor ligger i språk, media och so ämnen? Vad fan ska jag sitta med matten och ha en klump i magen och vara en millimeter från att gråta varje gång jag öppnar boken? Och vad fan ska jag med matten till när jag kan bli precis det jag vill utan den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0